Konferencija Raise the Bar: Kvaliteta usluge i održivost odredit će budućnost ugostiteljstva
U srijedu 20. ožujka, na osmoj konferenciji Raise the Bar, vlasnici i voditelji restorana, barova i kafića te chefovi, barmeni i ugostitelji iz cijele regije od vodećih su svjetskih stručnjaka doznali kako održivost može doprinijeti razvoju njihovoga poslovanja te kako dospjeti na najuglednije liste u industriji kao što su MICHELIN i The World’s 50 Best Bars.
Sudionici dvodnevne konferencije ujedno su imali priliku nazočiti jedinstvenome regionalnom natjecanju barmena u kojem su snage odmjerili Nebojša Lazarević i Vice Damjanović, finalisti prvog kruga natjecanja koje je održano u utorak 19. ožujka.
Konferenciju Raise the Bar, koja omogućuje razmjenu znanja i iskustava te snažnije povezivanje domaćih i stranih stručnjaka iz HoReCa sektora, otvorio je Filip Verbanac, direktor Odjela za jaka alkoholna pića, kavu i ugostiteljstvo u Coca-Coli HBC Adria, koji je pritom istaknuo:
Održivost i kvaliteta usluge ključ su uspjeha restorana i barova
Prvi dio završnoga dana konferencije bio je posvećen poslovanju restorana, s posebnim osvrtom na održivost. Paul Ivić, glavni chef i izvršni direktor bečkog vegetarijanskog fine-dining restorana TIAN, u svom je predavanju pojasnio kako poslovna filozofija usmjerena na savjesnu uporabu namirnica njegovom restoranu osigurala MICHELINOVU zvjezdicu i četiri toke Gault&Millau.
Lucia De Luca i Valerio Serino, suvlasnici uglednoga kopenhagenskog restorana Tèrra, okupljenim su gostima i uzvanicima ukazali na to kako zero waste pristup i implementiranje principa održivosti mogu doprinijeti razvoju poslovanja ugostitelja.
Pod vodstvom Alexa Kratene, suosnivača Muyu liqueurs i londonskog bara Tayēr + Elementary, drugi dio konferencije protekao je u znaku miksologije i poslovanja barova. Alex je u svome predavanju ispričao kako se odlučio na osnivanje vlastitoga bara nakon što je, kao glavni barmen Artesiana u Londonu, zajedno sa svojim timom četiri godine zaredom zaslužio priznanje World’s Best Bar.
„Odličan proizvod i brzina više nisu dovoljni – sve je u osjećaju. Ljudi žele biti viđeni, žele se osjećati dobrodošlima i traže osjećaj pripadnosti. Ako to možete omogućiti u svojoj lokalnoj zajednici, ostat ćete relevantni“, zaključio je Alex.
Najbolji barmen u regiji je Nebojša Lazarević iz Banja Luke
Po prvi put je u sklopu konferencije održano regionalno natjecanje barmena Raise the Bar Competition u kojem su sudjelovali barmeni iz Hrvatske, Slovenije te Bosne i Hercegovine. U prvome krugu natjecanja žiri, u kojemu su se Alexu Krateni pridružili glavni predavač Akademije Raise the Bar i suvlasnik zagrebačkoga bara Peaches & Cream Dominik Bečvardi, član globalnoga tima tvrtke Monin na poziciji Advocacy Brand Managera Mišel Posavac te suvlasnik i osnivač splitskog koktel bara Bar Sistema Anteo Ivanišević, odlučio jeda su mjesto u finalu zaslužili Nebojša Lazarević iz Banja Luke i Vice Damjanović iz Splita.
U superfinalu svaki od finalista imao je 20 minuta da se istakne u pripremi i posluživanju koktela, komunikaciji s gostima te upravljanju vremenom, a prema ocjenama članova žirija titulu najboljega barmena u regiji te nagradu od 10.000 eura zaslužio je Nebojša Lazarević.
Uz proglašenje najboljega barmena, Coca-Cola HBC Adria je u sklopu konferencije odala priznanje mladim profesionalcima koji su prošle godine uspješno završili Akademiju Raise the Bar, besplatni obrazovni program namijenjen barmenima, baristima i konobarima. Do sada je Akademiju završilo 77 polaznica i polaznika, od kojih većina radi u ponajboljim barovima i restoranima u Hrvatskoj te koji će zasigurno dati svoj doprinos daljnjem razvoju ugostiteljskog sektora.