Sa domaćim uzgojem okusa kao što su yuzu, shiso i umami, linija Yamazki bitera predstavlja nove proizvode u kategoriji bitera


Da li svijet stvarno treba još bitera? Sa stotinama brandova i puno raznovrsnih okusa na tržištu, reklo bi se ne. Ali ipak, The Japanese Bitters, prvi japanski proizvođač bitera, dokazao je da još uvijek postoji potencijala za istaknuti se iz gomile.

The Japanese Bitters osnovao je barmen veteran Yuki Yamazaki, koji je napustio Japan 2003. kako bi radio u Londonu i kasnije u Torontu, gdje je napravio seriju domaćih bitera. Nakon studiranja destilacije u povijesnoj Herman Jansen destileriji, Yamazaki se je vratio kući i uz pomoć Hombo Mars destilerije u Naganu, dobio dozvolu za destiliranje. Danas su, u postrojenju u prefekturi Chiba u Tokiju, male serije bitera podvrgnute dvomjesečnom i tromjesečnom maceriranju u alkoholu uz sous-vide vakumsku dekompresiju, što osigurava ujednačenu kvalitetu od serije do serije.



Trenutni Yamazakijevi proizvodi usredotočeni su na tri japanska temeljna okusa: shiso, yuzu i umami. Uz okus mente i blage arome cimeta, shiso biter sadrži osebujni travnati okus popularne biljke, dok okus yuzu, sa svojim cvjetnim mirisom i kiselkastim okusom, dolazi negdje između grejpa i limete. Za umami okus, Yamazaki koristi sušene alge kelp, bonito i shiitake gljive kako bi alkemizirao izvrsne note fermentacije i neuobičajeni „peti okus“. Ilustracije na pakiranjima napravio je japanski kaligraf i slikar Sando Sagara, ispisane su na japanskim papirnatim etiketama i zatim omotane u jednostavne, ali elegantno dizajnirane boce.

I dok se još uvijek većina japanske kulture ispijanja i pravljenja koktela u velikoj mjeri oslanja na Angosturu i nekoliko drugih klasičnih marki, The Japanese bitters našli su se u nekim od najboljih tokijskih ginza barova, kao što su Bar High Five, Ben Fiddich i Gen Yamamoto.

Živjeli!