Kako naljutiti vašeg baristu

Većinu života proveo sam u Pacific Northwest-u. To u principu znači da je svatko koga znam radi ili radio kao barista, uključujući i mene. Razumijem da je barista neopjevani junak uslužne djelatnosti – posebno u ovom djelu zemlje.  Prilično sam siguran da većina ljudi koji radi u centru grada bi jednostavno prestali funkcionirati da im se oduzme njihov kofein.

Ono što mi je teško razumjeti je zašto ljudi tako loše tretiraju svog “dilera kofeina”. Možda jednostavno ne shvaćaju što točno čine, pa sam odlučio napraviti ovu listu da educiram i pojednostavim ovu temu. Ako imate potrebu pretvoriti se u š**** svako jutro (dva puta, i jednom poslije podne), slijedite ovu listu, korak po korak. Ako ne, bilo bi pametno da činite suprotno.

1. Razgovarajte na telefon dok naručujete

Znam, Vi ste veoma važna osoba i vaš razgovor o tome koliko ste točno mamurni danas je daleko važniji nego naručiti kavu koja će vam zapravo pomoći da izdržite ostatak dana. apsolutno totalno razumijem. Ali, vjerovali ili ne, ljudi koji rade u ovoj “industriji” su ipak – ljudi, i zaslužuju vašu pozornost. Posebice kada vam se spremaju napraviti nešto što zapravo unosite u organizam. Tko god da je na drugoj liniji neka počeka ili ga nazovite nakon što naručite. Obećajem da mogu počekati izvještaj o mamurluku pet minuta.

 

2. Dopustite da vas iživciraju pitanja koja smo dužni postaviti.

Vjerovali ili ne, pitanja poput “veliki ili mali”, “sa toplim ili hladnim”, “za tu ili za ponjeti” nisu da vas izbacimo iz takta ili jer volimo postavljati takva pitanja i trošiti vaše i naše dragocjeno vrijeme. Barista u ovom slučaju samo pokušava dokučiti što točno želite jer narudžba tipa “ja bi kavu” nama znači apsolutno ništa. Dok god ne izume čitač misli, i dalje ćemo postavljati ta pitanja, zato – nasmješite se, budite zahvalni na uloženom vremenu i trudu, i jednostavno odgovorite na pitanja.

3. Ponašajte se kao da ste bolji od svih/svakoga čisto jer ste naručili jednostavno piće

Dakle sviđa vam se Americano ili najobičniji espresso. I ja volim jednostavne kave. Moj otac također voli jednostavne kave, Clint Eastwood (nagađam), i još brdo ostalih ljudi. Dapače, većina ljubitelja kave zapravo pije najjednostavnije kave. Ali ako vi radi toga imate superiorni kompleks i ispod oka gledate nekoga ko pije kavu s okusom vanilije ili cappuccino, onda ste jednostavno š****. Vaša preferencija da ne stavljate šećer u kavu ne čini vas herojem, samo vas čini jednom od osoba koje piju j***** kavu bez šećera!

Istini za volju, većinu barista boli k**** ako pijete kavu sa 27 okusa ili j***** espresso. Imaju potrebne alate i opremu za sve to, ovako i onako, i to je strava.

4. Nabacite bilo kakav komentar o tome kako je vaše piće precijenjeno.

Slušajte, vjerojatno ste dovoljno inteligentni da razumjete da barista za kasom ili iza šanka vjerojatno nema veze sa određivanjem cijena, najvjerojatnije nemaju ni pravo glasa po tom pitanju. To s**** jednostavno nije pod njihovom kontrolom. Među ostalim, većina barista svoj posao shvaća jako ozbiljno. Dovraga, pa održavaju natjecanja. Ovo je j***** oblik umjetnosti. Da se niste usudili reći “umjetniku” da njegov latte art koji nije obavezan raditi ne vrijedi par ušljivih dolara. Pogotovo ako si je dao truda i napravio to  malo remek djelo samo za vas.

5. Uđite u bilo koji “ne starbucks” i naručite macchiato s karamelom.

Pravi macchiato se poslužuje u maloj šalici i sačinjava ga vrhunski espresso sa malo kremastog mlijeka. Pravi macchiato zapravo nema nikakve veze sa hektolitarskom mješavinom čudnih okusa koje naručujete u Starbucksu.

E sad, većina barista će skužiti o čemu se radi kada im tako nešto naručite, onda će shvatiti da želite nešto tipa Nes od karamele ili nešto slično. I većina njih bi vam ga moglo napraviti bez potrebe da vam sole pamet i da vas ispravljaju. Sve se svede na međusobno poštovanje. Koristiti “Starbucks metodologiju” u normalnim kafićima i coffeeshop-ovima je vrlo slično situaciji kada novog ljubavnika nazovete imenom bivšeg. Prilično nepristojno.

6. Pitati da vam se kava napravi “ekstra vruća”

Mlijeko, kao i bilo što drugo, zagori. Kada kažete da želite nešto sa “ekstravrućim”, praktički pitate vašeg baristu da ubije boga u vašem piću. To je odvratno. Uništava okus prave kave i ima u**** okus. Osim toga, uništava svaku čar ovog divnog pića. Ako ovo činite jer vam je piće za van i morate proći još veliki put prije svog odredišta pa želite da ostane toplo, ispasti će dvostruki zajeb. Kafića ima svugdje, odite u onaj koji je bliži vašem odredištu i popite svoje piće na dobar staromodni način – ukusno i taman.

Ako naručujete nešto bez mlijeka i želite da bude “extra vruće” , ispadate još veći š****. Vruća voda voda iz caffe aparata dolazi u samo jednoj verziji i na samo jednoj temperaturi – VRUĆA!

7. Naručite “espresso preko leda” – iced caffe

Znam da je ovo tema oko koje su se rasplamsale brojne debate. Možemo do sutra raspravljati o tome kako espresso kada ga prelijte preko leda doživi šok, izgubi svoj esencijalni okus i ispadne odvratan. Kako god, ovo nije razlog zašto je vaš barista nadrkan. Najčešća situacija je ta da kada gost i dobije svoj “iced caffe” zamoli malo mlijeka i natoči do vrha šalice. Bravo, uštedili ste si dolar. Ispali ste š****. Zamoliti malo mlijeka je tolerantno ako je to stvarno malo, ne 2 dcl.

Niste pametni i prefrigani. Ne, niste kreativni. Svi baristi to vide, i svi znaju točno da ste to i htjeli postići čim ste zamolili da vam se vaš “iced espresso” napravi u većoj šalici. Osim toga, zamoliti malo mlijeka, pa još malo, pa još malo, pa smeđi šećer… Nemojte šetati baristu usred gužve 5 puta od šanka do vašeg stola.

8. Pustite da vaše piće čeka.

Espresso ima vremenski okvir koji se treba poštivati. Ako ga pustite da sjedi pred vama njegov okus propada. Espresso ne treba vremena da se marinira. To je piće koje se pije odmah nakon što se napravi. Ako previše stoji, njegova pjena počne propadati, temperatura također, taj espresso nema više veze s onim što vam je barista dao, a definitivno nema ni okus koji mu je barista namjenio.

9. Pobunite se da “to nije ono što ste naručili”, i onda odbijte da vam se ponovno napravi.

Greške se dešavaju, tko radi, taj i griješi. Dešavaju se greške u komunikaciji, pogotovo ako je gužva u kafiću. Ako kažete osobi za šankom da to nije ono što ste naručili, rado će vam napraviti ono što ste željeli, čak i ako ste vi ti koji su zaboravili reći “sa hladnim mlijekom” ili “bez kofeina”.

Najgora glupost koju možete reći je da “nemate vremena da sad čekate da se opet napravi”. J*** se. Ili uzmi kavu koju su ti ponudili da vam naprave ponovno ili zatvorite gubicu. Isticati nekome da je pogriješio u nečemu i onda ne prihvatiti ispriku ili zamjensku kavu je kretenizam.

Preuzeto sa: www.barmen.hr

 

A sada, ako želite postati pravi barista koji će s guštom svojim gostima raditi mala remek djela i savršene kave, Udruga konobara i barmena Hrvatske je radi velikog interesa omogućila još 3 termina Tečaja za bariste.

Datumi kada se održavaju su:

09.04.2015.

20.04.2015.

04.05.2015.

 

Ovo su zadnji termini prije ljeta, postanite omiljeni konobar svim gostima i poslodavcima. Rezervirajte svoje mjesto već danas!

Više o tečaju pročitajte ovdje

A prijaviti se možete ovdje

Categories: Razno Tečajevi

No comments yet, be the first to leave one!

Leave a Reply

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the socialchef internet portal. Requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice explanations.

Your email address will not be published. Required fields are signed with *

*
*